Saturday, December 16, 2006

حياتي وحبي

قالت احبك ... قالتها ..احسستها،غنتها واعترفت بها..
فالاكتب : احبها ...احبها، انه شيء داخلي اكتبه دون استحياء لعله يخترق قلبها
حبيبتي ..... دفء وحنان، روح وكيان،
حبيبتي ..... شمس انارت حياتي عند ابتعادي ، ونار احرقت قلبي عند اقترابي
حبيبتي ..... قطة جميلة في شغفها خبيثة في عقلها
حبيبتي ..... ينبض قلبي حرقة منك تارةً ، وشوقا اليك تارةً اخرى
حبيبتي ..... يحتار عقلي فيك وتشكو روحي منك
حبيبتي ..... اشعر بك في دمي سمٌ، واحسك روحا حنونا في كياني
حبيبتي ..... اراكي في دربي ناراً ان اقتربت، ونورا جميلا ان ابتعدت
حبيبتي ..... اراك دفء في شتاء الوحده ، وصهد في صفاء الحياة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حبيبتي .... احترت في وصفك هل انتي ثعلب يخدع في جماله كل من حوله ؟؟!
أم غزال نقي الروح يجذب كل من وقعت عينيه عليك
حبيبتي .... هي رقة وجمال أم حقيقة أم خيال.....؟!
أقولها لكم اجمع هي لي ان دامت لي الحياة باذنه وحده ان شاء
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أخاف ان اهضم حقها ولكن اتخاف هي جرح قلبي..؟!
اسألها سؤال فتجيب باستحياء نعم أنت هو....
أحس كلامها ارى التردد على نبراتها
ياترى اتخاف في وعودها أم تخاف اقدارها...؟!
حاولت فك قيودها ولكن وجدتها هي ممسكة بها لا القيود
لن اتغزل بها ... فانا اخاف أن اهضم حقها
أسألها اتحبينني؟؟.. فتجيب : وما رايك انت ..؟!
أسألك انتي من أنا..؟! فتخاف الجواب
واكمل حديثي معها عنها واتصنع الاستعباط....!!!!!
حبيبتي
يلمؤ قلبها بحور من الحب والحنان.... تخاف الإبحار في احداها
ادفعها فيه فتبحر كالقبطان، فلماذا تخاف...؟!!!!!!
تخفي خبرتها وتكتفي بالشطآن،،،،، الا تعلم أن الجمال في الإبحار
جدفت بمركبي الصغير فوصلت لسفينة عملاقة لا يراها إلا الاحباب
فعلمت لماذا تخاف الابحار!!...خوفاً أن تكسر مركبي ذات المجداف
أترين ما انتي فيه أم انك لا تشعرين؟؟!
اقول لـــــك
ان كنتي انتي بهذا الحجم فلهم الحق الا يعيروني اهتمام
اسالك أن تلقي بالاحمال ، اما تتركي لي الحماية من الاقدار ، او تتركيني أكون أنا القبطان.
لكنك تخافي الاوهام.........؟!
والبقيه عن قريب
يتبع في الجزء التاني
يوميات قلب مستميت
LOLOLOLOLLOLOLOL

13 comments:

LAMIA MAHMOUD said...

هو الصراحة كل اللي انا عايزة اقوله بعد الكلام ده

حبيبتك .. يا بختها
:))))))))))

بين الأمل و اليأس said...

الله يخيليكي يارب
ويوعدك بابن الحلال
واستنيني في الجزء التاني واستني لما تخلص الحكايه انا بس بشوف رايكم ايه في الاول وهاقرنه بالنهايه وانتم ممكن
تشوفو ا الفرق
وياريت تتابعيني في الجزء التاني لان رايك يهمني بجد
وربنا يسترها

ALiaa said...

جميل أوي
عجبني المقطع دا أوي
حبيبتي .... احترت في وصفك هل انتي ثعلب يخدع في جماله كل من حوله ؟؟!
أم غزال نقي الروح يجذب كل من وقعت عينيه عليك

هي كدة المرأة.... عمرك ماتعرف هي ايه و دا سحرها

لميا: مثلي بقي عليه و كدة ...تلاقيكي بتقولي.... أما نشوف مين اللي بيقول عليها كدة
:P

.>>>>>>أنا بحب أهدي النفوس أوي

سالفة قلب said...

اخي الفاضل
تعليقك عندي بالمدونه تعجز حروفي على شكره

صدق حروفك أضاف للتعليق رونقاً

شكرا مرة اخرى

مـحـمـد مـفـيـد said...

الله الله يا عم ميزو
التأخير ده كله واتريك بتحب ودايب
ربنا يسهلك يا عم

بين الأمل و اليأس said...

علياء
بجد انا عن نفسي بعتبر البنت لو الواحد مننا اعتبرها سهلة الوصول وعرف عنها كل حاجه بتضيع جمالها
ده تطبيق مبدأ الممنوع مرغوب
وبعدين انا مابعبش في الحذر ده قمة الجمال
بس قدام لما هاتعرفي هي بقت ازاي صدقيني هاتحبوها اوي بجد هي انسانه عظيمه جدا ياريت الاقيها تاني
ودا بردو ردي على لميا لو بتفكر زي مانتي بتقولي بس انا واثق هي بتقول ايه
وبعدين استنيني في الاجزاء الباقيه هاتلاقي قمة المتعه والجمال والحزن في النهايه
وربنا يسترها

بين الأمل و اليأس said...

سالفة قلب
اخجلتني بكلماتك بجد بجد ونورتي المدونه
بس بجد ان هانتهذها فرصه عشان احييكي على مستوةى المدونه بتاعتك
بجد وياريت بلاش تقطعي كتير اوي كدا لانك نورتيها بجد
وشكرا كمان مره
وربنا يسترها

بين الأمل و اليأس said...

محمد مفيد
لا والله مكان سبب الغيبه الموضوع ده بالعكس والله الحمد له على كل حال بس انا رديت عليك وقلتلك الاسباب كلها وصدقني غصب عني رغم اننا سيبت الشغل وبقيت فاضي لكن مشغول مع خويا وفرحه وتجهيزاهته فغصب عني والله ومستني تعليقكك بردو في الاجزاء اللي جايه
بجد بتنورني وبتبهجني بحضورك
وربنا يسترها

barrak said...

حاولت فك قيودها ولكن وجدتها هي ممسكة بها لا القيود

أعجبني هذا الوصف

VEЯŎ said...

gamela bgad :)

بين الأمل و اليأس said...

براك
اشكرك بجد ونورتني وكويس ان فيه حاجه عجبتك
فعلا فه ناس كتير بنكون فاكرين ان الظروف هي اللي حكماهم ونلاقي ان همه اللي متمسكين بالظروف ودا بيكون نابع من الخوف من التعغيير او عدم الثقه في التغيير
بس ربنا يسترها


فيرو
اشكرك فعلا على المرور وشكرا على زوقك حبيبي ومتحرمنيش من زياراتك واستنى تعرف بقيت الحكايه
وربنا يسترها

SomeOne said...

عايز كل الناس تعرف مدونتك
عايز اصحابك يوصلوا لمدونتك بسهولة
ضيف نفسك في ارشيف المدونات العربية


http://arabblogs.blogspot.com/
ارسل لنا اسم مدونتك و عنوناها و اسمك
في ايميل او كومنت على
http://arabblogs.blogspot.com/2006/12/blog-post.html
ابعت نفس الرسالة دي لكل اللي تعرفهم

ody911 said...

يا عينى على الشعر والشعراء
وياعينى على الحب
وأنا عارف باقى الحكاية
وعادى بقة
أودى