Sunday, June 6, 2010

بين الأمل والياس

اكتب لأ
طب اقرا شوية في كلماتك
ياه قد كدا انا كنت بكتب كلام حلو
مش مصدق اننا كنت بكتب ده
يمكن عشان كدا هاحاول ارجع اكتب من اول وجديد
هارجع اكون انا
يمكن اول حاجه هاكتبها
بين دمعة وضحكة
بين قلب وعقل
بين الشجاعة والخوف
اه مش تناقض بس ده عشان انا انسان
وافتخر اني انسان
اه حازم لكن قلبي من جوه كله احساس
يمكن عصبي بص اه عشان خايف على كل الي حولي
يمكن بدمع بسرعه وبضحك بسرعه واللتنين في نفس الوقت
بس لاني طفل ريء
اه قلبي بيحب وعقلي بيقلي مفيش حب
اصل قلبي رومنسي وعقلي شاف من كتر ماشاف ان الحب ضعف
اصلي انسان والانسان عنده قلب وعقل
اه شجاع اقف في وش كل من يضر حبي وقلبي
وخايف عليه من كل شر
بحب انه يكون احب انسان لقلبي ومعنديش استعداد اجرب احب او اتنازل عن الحب عشان ميكنش مصيره ذكرةى افضل افتكرها وقت مكون حزين
بس بحبه اوي ونفسي اوكن اسعد انسان
والي جاي انشاء الله هايكون مش نهاية الدنيا بس بداية عمر جديد يارب
كلام عبيط من واحد لسه في لحظة حاسس انه غريب في بيته
وربنا يسترها

2 comments:

maha said...

يا ناس انا هعمل فرح كبييييييييييييييير
انا مبسوطة جداااا
سلام عليك يا انسان

اخيرا عوده بعد غياب طويل
و مين قال انه كلام عبيط.. هو دلوقتي الكلام من القلب بيكون اي كلام؟؟؟
فرحانه جدا بعوده الانسان .. واضح انها صحوة جماعية
انا مستنية بوستات ااااااااااااد كده و كل اللي جواك يظهر تاني في تدويناتك زي زمان
..
عن حبك تكلمت .. فلتحافظ عليه بداخلك و لتحميه في قلبك من عيون كل حاقد علي ما ملكته احاسيسك من دفئ..و لا تدع انانية الجنس البشري تتخلل علاقتك بمن تحب فتخسره ..
....

عودة رائعة
الف حمدلله علي السلامة يا انسان :)
سلام
مها

بين الأمل و اليأس said...

الله يسلمك يارب ويارب متكون اخر بوست ونقدر كلنا نبني بيوتنا ونرجعها زي ماكانت
ويارب يباركلنا جميعا
ونورتينيي ياصاحبةالفنار
وعلى فمره ياجماعه لولا انتي مكنتش فتحتها ياه دنا كنت محروم من حاجات حلوه اوي ياجدعان
من بيتي ومن نفسي ومن انا
كان معكم محدثكم انسان من ارض ( بين الامل واليأس)وسط حطام ماتبقى من حازم
وربنا يسترها